NU PIERDE TIMPUL! CITEȘTE și NAVIGHEAZĂ pe Internet… la orice VÂRSTĂ!


A fi sau a nu fi… trainer! Câte sensuri, câte drumuri, câte provocări se regăsesc în această afirmație… Călătorie în necunoscut? Priveliști și sentimente neîncercate încă? Emoții și transformări nebănuite? Cu siguranță DA! Am devenit trainer și am trăit toate acestea la un loc. Pe rând sau laolaltă, singure sau  împreună cu foarte multe alte trăiri ce n-am crezut că le pot experimenta vreodată. Teamă și frustrare, bucurie și speranță, orgoliu și înfrângere, înălțare și înțelegere. Cuvinte mari, veți spune? Ei bine, nu sunt cuvinte mari. Sunt doar încercările prin care am trecut în devenirea mea ca trainer, ca om, care vrea să învețe alți oameni.

Povestea călătoriei mele în lumea magică a trainerilor, a formatorilor, a celor care modelează oameni și suflete, cuvinte și povești de viață a început cu o călătorie.

Întotdeauna când pleci într-o călătorie știi sigur unde vrei să ajungi, ce vrei să faci acolo și cu cine te duci. Eu am plecat de această dată fără să știu a răspunde acestor întrebări. Aproape orbește. Cu inima strânsă. Cu palmele umede și cu sufletul mic, mic de tot de teama că nu voi reuși.

Am învățat, am experimentat, am plâns, am râs, am fost speriată sau furioasă, am fost bucuroasă și fericită! Muncă și nesomn. Emoții și realizări. În viața mea a fost vârtej de oameni: copii, adolescenți adulți și vârstnici. Oameni care au intrat în viața mea și care mi-au schimbat-o. Oameni care m-au primit în viața lor și cărora le-am schimbat-o.

Aparte în sufletul meu și în povestea mea de viață este Cursul de inițiere în utilizarea calculatorului pentru vârstnici, ce  tocmai l-am încheiat. 10 OAMENI extraordinari care mi-au dat adevărate lecții de viață: ce este CURAJUL de a înfrunta necunoscutul și teama de ridicol, ce este AMBIȚIA de a ÎNVĂȚA să fii mai bun, ce este RĂBDAREA de a-ți SCHIMBA VIAȚA în bine, indiferent de vârstă, de profesie, de școală sau de griji.

10 oameni de NOTA 10!!!

Le mulțumesc pentru că m-au primit în viața lor pentru a înțelege ce important este să ÎNVĂȚ mereu, să merg mai departe chiar și atunci când îmi este GREU, să cred în MINE și în FRUMUSEȚEA lumii în care trăiesc.

Am pus în fiecare frânturi din suflet. Am strâns între palme mângâieri de vise și am cules împreună adieri de victorie.

Pot doar să vă mulțumesc din suflet pentru cel mai frumos dar primit de mine până acum: CREDINȚA că iubesc oamenii, PUTEREA să-i primesc în sufletul meu, DORINȚA de a-i ajuta în transformarea lor și, cel mai important,SPERANȚA că pot să-mi ating visele! Pentru că sunteți ceea ce CRED, ceea ce POT, ceea ce DORESC și ceea ce pot SPERA: să fiu trainer!

Iar cu atâtea daruri primite de la toți cum aș putea să nu uit îndoiala de …a fi sau a nu fi?

GALERIE FOTO:

Această prezentare necesită JavaScript.

7 thoughts on “NU PIERDE TIMPUL! CITEȘTE și NAVIGHEAZĂ pe Internet… la orice VÂRSTĂ!

  1. Saptamana aceasta m-am inscris la un curs de intiere in tainele calculatorului, curs destinat celor de varsta a treia. Am avut surpriza sa constat ca aici au venit sa se initieze, diverse persoane care au fost impinse la aceasta actiune de diverse motive, destul de bine fundamentate.
    O doamna a venit foarte inversunata deoarece nu a reusit sa convinga niciun membru tanar al familiei sale sa acceseze internetul si sa-i editeze cateva informatii despre… purine..in speta despre guta…o afectiune pe care o considera un inamic personal si cu care trebuie sa se lupte …si nu stie cu ce arme trebuie sa se inarmeze….deci trebuie sa se pregateasca, atat cu cunostinte, cat si cu dotarea necesara.
    Un domn profesor se sinte frustat de faptul ca nu poate accesa volumul de informatii oferite de Internet, necesare pentru documentarea sa, cat si posibilitatea de a-si butona scrierile, mult mai usor, fara zgomot si fara un consum mare de consumabile, hartie mototolita si aruncata la cos, accesorii necesare unei masini de scris, etc.. Inca nu a descoperit utilitatea conversatiilor fara sfarsit cu un prieten de la distanta, care ii impartaseste ideile. Atunci se va transforma intr-un personaj care seamana perfect cu vecinul meu, tot un cadru didactic, pensionar, care are zilnic niste sesiuni de …vorbeeeeeeeeeeeeeeee, avand si o camera web, uitand ca s-a trecut de miezul noptii, ceea ce ma face sa-l bombanesc destul de frecvent, dupa ce ma trezeste dintr-un somn indus de o pastila adecvata, neputand dormi de logoreea sa.
    Un alt grup este constituit din persoane care au copii plecati din tara, la studii sau la munca si le este foarte greu sa comunice cu ei. Comunicarea letrica este greoaie, cerand mult timp de asteptare si acumulare de mult dor, uitarea unor evenimente sau sentimente ce trebuiesc impartasite. Posta electronica si cetuirea le va inlatura aceste impedimente.
    Eu fac nota distonanta in grup, fiind in tema cu subiectul discutat la orele de curs, dar imi place ca socializez iarasi. In plus mi se pare foarte simpatic fenomenul cand vad oameni, cu mai multi ani adunati decat mine, cum se concentreaza, se chinuie si se straduiesc cu toata seriozitatea si plini de emotii, impresionati si bucurosi cand reusesc sa realizeze ceea ce li se cere de catre trainer.
    Este foarte impresionanta dorinta lor de cunoastere, solicitarile de a fi lasati sa butoneze pe calculatoare si in afara orelor de curs, asa ca vin mult inainte de ora de incepere si isi ocupa locurile
    Si se transforma in niste scolari constiinciosi…si fff dragalasi…cum nu prea abunda clasele scolii actuale…..nu-i asa domnilor profesori?
    Nu am spus nimic despre colectivul de training….format din 4 persoane dragute si fff tinere….ceea ce a raspuns necesitatii mele de a ma intoarce la perioada pe care o regret, in care intalneam zilnic un grup de copilasi zburdalnici, care imi erau coleguti…si ma antrenau zilnic in niste meciuri de comunicare, la care era necesar sa tii pasul, sa fii actualizat cu noutati ale zilei sau vechituri ce erau noi pt ei,….aici intervenind distanta dintre generatii.
    Deci, pastorii acestui curs sunt 3 fete ( una ff tacuta si simuleaza postul de cursant…sau este? si 2 vrabiute gurese si forte implicate, pline de zambete, rabdare si informatii traduse la nivelul persoanelor receptoare, aflate in sala.

    Carmen Babalâc – Focșani

  2. Gânduri și impresii cu privire la cursul de inițiere și utilizare a calculatorului și internetului.

    Subsemnații, Moldovan Vasile și Adriana, considerăm că este o inițiativă excelentă, care vine în ajutorul persoanelor de vârsta a III-a, dându-le posibilitatea de a se iniția în utilizarea acestor mijloace de comunicare și informare, de a ține pasul cu marile evoluții ale societății.
    Tineretul este instruit în școli cu această tehnologie. Sunt multe persoane de vârsta a III-a nu mai au tineret în familie și nu au de la cine să se informeze cu privire la această tehnologie iar veniturile lor nu le permite să urmeze un curs cu plată.
    Credem că, în urma acestui curs, acumulăm necesarul de cunoștințe, care să ne permită demararea utilizării calculatorului și internetului, beneficiind de toate serviciile oferite de acestea.
    Am fi bucuroși dacă ar continua acest curs și cu alte serii până la epuizarea persoanelor dispuse să apeleze la el.
    Considerăm că este bine să fie extins și în alte localități. Economia națională ar avea numai de câștigat de pe urma acestei activități având în vedere că se încurajează consumul de calculatoare și servicii de internet, care în cele din urmă contribuie la creșterea veniturilor obținute din taxe și impozite, la însănătoșirea economiei naționale.
    Suntem plăcuți impresionați de modul cum suntem tratați, de priceperea și dăruirea personalului care se ocupă de instruirea noastră, de atmosfera plăcută în care se desfășoară această activitate.
    Mulțumim pe această cale tuturor celor care au avut această inițiativă, care au susținut-o, care au organizat și implementat această inițiativă.

    Moldovan Vasile
    Moldovan Adriana

    Focșani – 24.XI.2011

  3. NOIEMBRIE 2011

    Înainte de a împlini 14 ani am învățat să lucrez pe strung. Acum după ce am trecut de 75 de ani încerc să învăț să lucrez pe calculator.
    Deci, se poate învăța la orice vârstă (e doar o constatare personală). Ceea ce am învățat la 14 ani m-a ajutat să mă întrețin în viață și în ultimii 25 de ani să-i învăț și pe alții pentru a-și putea crea un drum în viață.
    Nu doresc să fac o paralelă între cele două ipostaze, dar bucuria și mulțumirea sufletească pe care o simt în prezent, când fac primii pași spre ABC-ul calculatorului, repet mulțumirea este atât de mare încât am strigat să mă audă și alții, pentru că și „confrații pensionari” să vină să profite de oferta făcută de conducerea Bibliotecii Județene „Duiliu Zamfirescu” din Focșani, pensionarilor.
    Îmi permit să afirm cu toată răspunderea, eu care pot spune că am lucrat cu oamenii, că mulțumirea mea se îndreaptă cu atât mai mult asupra „doamnelor profesoare” Margareta Tătăruș și Nicoleta Oprișan, care au gândit și aplicat metoda potrivită pentru a se apleca la nivelul nostru de cunoștințe în ale calculatorului, pentru a se putea face înțelese și a se completa reciproc în timpul predării.
    Nu pot să nu apreciez aportul celor 2 „instructori” Corina Aiacoboae și Adrian Țiglea care ne-au ajutat să executăm practic ceea ce ne predau „profesoarele”.
    Eu, care am încercat în urmă cu vreo 5 ani „să bâjbâi” printr-un calculator, doresc să-mi exprim acum părerea foarte bună despre modul cum s-a început inițierea primilor „cursanți” pensionari și, în speranța că voi putea participa și la eventualele „cursuri de perfecționare”, vă mulțumesc mult și vă urez succes în viitor, în continuarea acestor cursuri.
    E drept că cele învățate nu vor contribui la asigurarea materială a viitorului, dar sunt convins că ne vor ajuta să petrecem clipe plăcute și interesante în fața calculatorului reușind în acest mod să ne punem la curent cu noutățile prin intermediul internetului.
    Vor fi momente în care îmi voi aminti cu mare plăcere de aceste zile de toamnă petrecute împreună, în acest noiembrie al anului 2011.

    Vă apreciez munca și
    Vă mulțumesc!
    Cu respect,
    C. Dumbravă
    Focșani – 24 nov. 2011

  4. Gânduri și impresii despre cursul de inițiere IT

    Încerc să cred, fără teama de-a greși, că mi-am făcut un prieten nou, deși la vârsta mea (am împlinit 65 ani) e mai puțin probabil să-ți faci un prieten adevărat. Da, el este noul meu prieten, CALCULATORUL.
    Am o vecină dragă mie de mulți ani. O cunosc, cred, destul de bine. Ne vizităm, ne sfătuim, ne informăm, am mare încredere în ea, dar acum mi-a jucat o festă. Nu mai este atât de drăguță cu mine. De abia acum am aflat de ce e în stare. Spune că îmi lipsesc din vocabularul activ niște cuvinte și-i tare tristă.
    Așadar m-a sfătuit prietenește, mi-a prezentat un program de studiu și activități practice și timp de cinci zile m-a înveselit. Cred că știți ce spun! Am aflat ce înseamnă browsere, microsoft, scanner, folder, underlind, esc, shift și altele. Nu mai e nici-un secret. Prietena mea are un nume frumos ca și ea ”BIBLIOTECA”.
    Aici la cursul de inițiere IT am făcut cunoștință cu doi TRAINERI, Margareta Tătăruș și Nicoleta Oprișan, care au un nivel înalt de pregătire în domeniu, dar mai ales priceperea și măiestria pedagogică să înțeleg, să pătrund în tainele calculatorului, să mă îndrăgostesc la vârsta mea de el „CALCULATORUL”.
    Le mulțumesc din suflet lor, dar și prietenei mele, BIBLIOTECA, precum și colaboratorilor ei dragi.

    Cu dragoste,
    Înv. Cornelia Ploscaru

    24 noiembrie, 2011
    Focșani

  5. Cursul de inițiere în utilizarea calculatorului și internetului deschis la data de 21.11.2011, orele 1100, pentru subsemnatul era conceput pentru înțelegerea ”cunoștințelor de neînțeles”, explicarea „faptelor de neexplicat”.
    Materialul atât de bogat și de divers a fost prezentat de colectivul Bibliotecii Județene Vrancea „Duiliu Zamfirescu” cu pricepere, bine sistematizat, expus în mod clar și într-o formă accesibilă pentru un om la 70 ani.
    La 24.11.2011 miracolul a fost descifrat, minunea s-a produs, o nouă fereastră a cunoașterii s-a deschis.

    Vă mulțumește cu deosebit respect,
    Constantin Gavriloiu

  6. Mă numesc Barbu Gheorghe și sunt unul din cei 10 participanți la cursul IT pentru persoanele de vârsta a III-a, care s-a desfășurat la sediul Bibliotecii Județene ”Duiliu Zamfirescu” din Focșani.
    Am vârsta de 71 de ani și sunt pensionar din anul 2000. Am fost, de când mă știu, un împătimit al cititului, dornic de a acumula noi cunoștințe. Nu citesc o anumită latură a literaturii, citesc orice îmi cade în mână și consider că mă interesează.
    Sunt abonat al Bibliotecii Județene și din lipsă de ocupație, citesc aproximativ 3-5 ore pe zi, asta însemnând 100 – 150 de pagini.

Lasă un răspuns

